PIER AUGÉ

 

pierauge2Het Franse cosmetica merk Pier Augé werd in 1961 opgericht door de gelijknamige apotheker Pierre-Jules Augé in Monaco. Hij was met name geïnteresseerd in de huid en de samenstelling ervan. Met als uitgangspunt dat aangezien de huid een formule is, het mogelijk moet zijn om het te reproduceren. Als resultaat creëerde hij in 1961 een exclusief concept: de Base Dergyl. Een emulsie van dezelfde aard, structuur en samenstelling als de huid. Want wetenschappers toonden aan dat de huid een emulsie is die is samengesteld uit eiwitten, koolhydraten, lipiden, water, vitamines en minerale zouten. De Dergyl methode is gebaseerd op 2 basisprincipes: respect voor de fysiologische formule van de huid en een nauwkeurige selectie van actieve bestanddelen. Pierre-Jules Augé begreep door deze ontdekking dat alleen actieve ingrediënten die overeenkomen met de chemie van de huid, zo effectief de huidfuncties kunnen herstellen en behouden. Door aan de huid terug te geven wat erbij hoort zorgt elk Pierre Augé product voor de perfecte vergelijking tussen de huidformule en die van het product dat ervoor bedoeld is. Het respecteert de natuurlijke functies van de huid en voorziet het van de meest geavanceerde en best aangepaste moleculen.

 

Hoewel ik zelf toch wel met veel cosmeticamerken bekend ben, had ik nog niet eerder van Pier Augé gehoord. Toch was het dit merk die in 1974 als 1 van de allereerste een huidlijn voor mannen op de markt bracht in onder de naam “Monsieur”. Een aantal jaar later werd deze naam gewijzigd naar MEN Antipollution.” Dit jaar viert Pier Augé haar 60-jarig jubileum. En hoewel Pier Augé voornamelijk een schoonheidssalonmerk is, wil het nu ook de jongere generatie gaan bereiken en aanspreken. Dit met behulp van slimme digitale en sociale marketing. Ook is onlangs een eigen organisatie in Nederland gevestigd om zo als merk dichtbij de klanten en consumenten te staan. Om de Nederlandse mannelijke consument te bereiken zullen de salons daarvoor centraal staan. Maar ook zal omnichannel worden ingezet; het effectief combineren van online & offline”, aldus Erwin Broeren – managing director van Pier Augé voor Nederland.

 

 

  • MEN ANTIPOLLUTION

pieraugehomme4
Qua verkoopargument ligt de leidende factor bij Pier Augé dat ze wetenschappelijk bewezen cosmeticaproducten in hun assortiment hebben. Zoals het MEN Antipollution Programma voor de mannenhuid; een niet vette verzorgingslijn die gemakkelijk is in gebruik en voldoet aan de specifieke behoefte van de mannenhuid. Want de mannenhuid is meestal dikker en vetter en heeft daarom de juiste verzorging nodig. Daarbij zijn stress en vervuiling agressieve factoren die de huid kunnen doen verstikken. De Men Antipollution verzorgingslijn streeft de filosofie van Pier Augé na: de huid geven wat zij nodig heeft om de huid in staat te stellen zich te verdedigen, te beschermen en haar natuurlijke functies te handhaven. Daarbij bevatten alle Men Antipollution producten ook het Dergyl concept, die Pier Augé overigens nog steeds in al haar producten verwerkt. Maar omdat de mannenhuid dikker is voegt Pier Augé niet veel eiwitten toe in hun MEN Antipollution lijn. Deze lijn bevat een 5-tal producten voor de mannenhuid: een Gentle Scrub Face Wah Gel, een Hyper Hydrating Protective Care, een After Shave Ultra Matt Balm, een Relaxing Treatment Mask Leave on Mask en een Eye Contour Anti-fatigue Gel.

 

 

  • MEN ANTIPOLLUTION FACE WASH GEL


Een zuivere huid begint met het dagelijks reinigen van de huid; zowel in de ochtend als in de avond. Een niet trekkende facewash is daarbij essentieel. En daaraan voldoet deze van Pier Augé geheel aan. Deze transparante facewash bevat daarnaast kleine blauwe Jojoba-parels die de huid iedere keer zachtjes exfoliëren, om zo onzuiverheden en dode huidcellen te verwijderen. Maar een wekelijkse scrub als aanvulling kan zeker geen kwaad. Daarnaast bevat deze formule Glycerine vanwege zijn hoge bevochtigingsvermogen. Daarnaast is er ook een biomimetische vocht inbrengende crème aan toegevoegd die (door biologische nabootsing) de structuur van het fosfolipidenmembraan reproduceert en de natuurlijke barrière van de huid versterkt.

 

tubepieraug 

  • MEN ANTIPOLLUTION RELAXING TREATMENT MASK


De tijd dat gezichtsmaskers dikke plakkaten waren die hard op het gezicht opdroogden behoren gelukkig tot het verleden. Dat bewijst wel deze fantastische gezichtsmasker voor heren. Deze witte masker heeft het vloeibare textuur van een crème die je als een dunne filmlaag op je gezicht aanbrengt. Onmiddellijk wordt deze laag transparant en glimmend. Maar na 10 minuten is de masker volledig ingetrokken zonder ook maar een zichtbare laag achter te laten. Deze masker spoel je niet af (wat bij andere maskers juist wel moet) maar kan je na 10 minuten zo nodig nog inmasseren. Met als resultaat een super glad gezicht die enorm gehydrateerd is. Wat een geweldig product is dit! Dit masker heeft een 2-in-1 behandeling: het combineert de verstrakkende werking van een masker met hydraterende en verzachtende eigenschappen. Voor het beste resultaat gebruik je deze masker na een gezichtsscrub en voordat je naar bed gaat. Dit masker bevat onder andere Hyaluronisch zuur die tot 1000 keer zijn gewicht in water opslaat in de weefsels en de soepelheid & elasticiteit van de huid herstelt.

 

 

  • MEN ANTIPOLLUTION HYPER HYDRATING PROTECTIVE CARE


Als het op gezicht crèmes aankomt dan zal de ene man een vloeibare en de andere een wat dikkere crème prefereren. Persoonlijk gaat mij voorkeur uit naar het laatste en de textuur van deze Hyper Hydrating Protective Care is perfect: niet te dik en ook niet te vloeibaar maar precies goed. De witte crème trekt snel in de huid en laat geen zichtbare laag achter; iets wat veel mannen belangrijk vinden. Deze niet vette verzorgende crème heeft een frisse textuur en bevat onder andere: eiwitten, vitamine E, teunisbloemolie en extract van cassia angustifolia (Senne peulen) zaad om de huid optimaal te beschermen tegen de dagelijkse agressieve stoffen waaraan de mannenhuid wordt blootgesteld. Een prima crème zonder poespas die je dagelijks kan gebruiken. Voilá!

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: