KAEREL SKINCARE

 

Via Instagram kwam ik terecht op de pagina van het nieuwe Nederlandse verzorgingsmerk voor heren: KAEREL. Opgericht door Esther Keddeman die 3 basic verzorgingsproducten voor mannen heeft ontwikkeld waarbij de nadruk vooral ligt op natuurlijk geproduceerde producten en ingrediënten. Want het viel haar op dat er nog maar weinig échte natuurlijke producten voor mannen beschikbaar zijn. De KAEREL verzorgingsproducten zijn crap free en gemaakt met ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Wat betekent: geen troep in je lijf, geen troep in het water en geen troep in de natuur. Krachtige en natuurlijke producten die goed voor de man zijn en de natuur. No nonsens producten die doen wat ze moeten doen. Want daar staat KAEREL voor.

 

Om meer te weten over hoe KAEREL is ontstaan spreek ik met Esther af. Want ik juich ieder Nederlands merk toe die zich op de verzorging van de mannenhuid richt. Waarbij Esther duidelijk geen onderscheid maakt in haar doelgroep mannen. “Of hij nu homo of hetero is, een man is een man. Wel merk ik dat de homo man opener staat als het aankomt op persoonlijke verzorging. Maar de reden waarom ik KAEREL heb opgericht is dat ik zag dat er niet echt een goed natuurlijk verzorgingsmerk voor heren verkrijgbaar was. De bestaande cosmeticamerken richten zich veelal primair op de vrouwen en vaak zijn de mannenlijnen een aftreksel daarvan, zonder dat ze echt voor mannen zijn ontwikkeld. Niet alleen vind ik de ingrediënten heel belangrijk maar ook de hele keten die daarachter zit. Wat doet het product voor je dan alleen maar verzorgen? Zo is dus de basis voor KAEREL ontstaan.”

  • INGREDIËNTEN

Door haar al bestaande natuurlijke verzorgingslijn voor baby’s “Petit&Jolie” heeft Esther een absolute voorkeur voor producten met ingrediënten die zo natuurlijk mogelijk zijn. Die daarbij ook nog eens het milieu zo min mogelijk belasten. “Je ziet nu al dat de bewustwording qua voeding opkomt en dat consumenten het belangrijk vinden dat producten op een natuurlijk vriendelijke manier worden geproduceerd. En die bewustwording is ook van belang bij de ingrediënten voor huidproducten want soms is de oorsprong ervan onbekend. Of bevatten veel bestaande producten een aardolie derivaat die je gewoon beter niet op je huid kan smeren. Ook mannen niet. Daarnaast bevatten onze KAEREL producten ook geen microplastics die je door het doucheputje uiteindelijk de oceaan inspoelt.” De ingrediënten die Esther wel gebruikt zijn o.a. kokosolie, shea butter en zonnebloemolie. Alle KAEREL producten zijn BDIH gecertificeerde natuurlijke cosmetica producten. Hierdoor voldoen ze aan de Duitse richtlijnen die betrekking hebben op het gebruik maken van plantaardige en minerale grondstoffen en verwerpen ze het gebruik van organische-synthetische kleurstoffen, synthetische geuren, siliconen, paraffine en andere aardolieproducten. 

De naam KAEREL is uit pure wanhoop ontstaan. “Toen ik er met mijn vriend over discussieerde zei ik tenslotte dat ik de mannenproducten voor mijn part Karel noem en zo ben ik uiteindelijk bij die naam gebleven. Alleen heb ik wel de letter e tussen de a – en de r geplaatst.” Hierdoor kan de naam op verschillende manieren worden uitgesproken en geïnterpreteerd. Inmiddels worden de KAEREL producten behalve in Nederland ook al in Finland en Polen verkocht. En zal de lijn binnenkort worden uitgebreid met een baardolie product. “Mijn wens is nog om een deodorant op de markt te brengen die echt natuurlijk is. Ik wil niet produceren om maar te produceren want er wordt al zoveel geproduceerd. Ik ben van mening dat de meeste mannen niet veel nodig hebben dus daarom bied ik nu 3 basisproducten voor de man. Want uiteindelijk draait een merk maar op een paar goede basisproducten.”

  • KAEREL GEZICHTSCRÈME

Alvorens deze gezichtscrème op de markt kwam is hij uitvoerig uitgetest door zo’n 50 verschillende mannen. Die gaven veelal de voorkeur aan een niet te vette crème. Daardoor is deze gezichtscrème qua textuur wat dunner geworden. Ook wilden de proefpersonen geen overheersende geur en is er daarom uiteindelijk gekozen voor een licht frisse citrusgeur. Voor een meer alledaags gevoel. Hoe vaker ik de crème gebruik hoe prettiger ik hem vind. De textuur is niet te dun of te dik, oftewel precies goed! De witte crème trekt goed in waarbij je gezicht daarna prettig glad aanvoelt. En de citrusgeur is nauwelijks ruikbaar. De Kaerel gezichtscrème is een prima basisproduct voor iedere man.

  • KAEREL SCHEERCRÈME

Deze witte scheercrème is qua textuur inderdaad een crème want hij schuimt totaal niet. Esther vertelde mij al dat veel van de proefpersonen hier wel aan moesten wennen. Zelf ben ik al langer van fan van niet schuimende scheergels om dat je zo beter zicht hebt op waar je gaat scheren. De KAEREL scheercrème laat een hele dunne witte laag achter op je gezicht zodat je duidelijk kan zien waar je moet scheren. Wel zo prettig. Na het scheren heb ik niet het bekende trekkerige gevoel wat sommige scheergels kunnen veroorzaken. En voelt je gezicht uiterst aangenaam glad aan. Wel raad ik mannen aan om op de moeilijk te scheren plekken zoals op de kin meer crème aan te brengen want anders kan het scheren daar wat pijnlijk doen aanvoelen.

  • KAEREL SHAMPOO & DOUCHEGEL

Voor mannen die van een douchegel houden die niet rijkelijk schuimt en ook nog eens neutraal qua geur is, raad deze KAEREL douchegel aan. Deze witte douchegel lijkt me vooral geschikt voor sportende mannen; omdat hij zowel voor het lichaam als voor het haar kan worden gebruikt. Verpakt in een mannelijke zwarte tube die makkelijk is mee te nemen in de sporttas. En niet overdadig ruikt. Dus wel zo prettig voor de andere douchende sporters. Persoonlijk houd ik echter toch meer van een douchegel die naar 1 of andere (onbekende) tropische vrucht ruikt. Of naar frisse Nederlandse appeltjes…

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: