HUMAN+KIND

 

foto jeroen artikel humanandkindIn een markt die overspoeld is met buitenlandse cosmetica merken geef ik graag aandacht aan merken met een Nederlands tintje. Want hoewel HUMAN+KIND een Iers merk is zijn de oprichters ervan Nederlands. Zo werken en wonen René van Willigen en Jeroen Proos beide in Ierland om te bouwen aan hun internationale cosmeticamerk. Waarbij ze veel belang hechten aan natuurlijke ingrediënten, want beide heren delen de passie voor alles wat natuurlijk is. En zo ontstond in 2011 de basis voor hun huidverzorgingslijn die boordevol zit met zuiver natuurlijke ingrediënten. Want veel andere cosmeticaproducten zitten helaas nog vol met chemische ingrediënten. “Wereldwijd bevat het overgrote deel van de huidverzorgingsproducten chemische bestanddelen die potentieel schadelijk zijn. En die nooit op veiligheid zijn goedgekeurd of getest”, aldus René van Willigen.

 

 

Dat groene, natuurlijke cosmetica steeds belangrijker wordt blijkt wel uit de cijfers. Zo bedroeg de omzet van biologische cosmetica in de Verenigde Staten over 2014 nog 650 miljoen dollar. Maar de verwachtingen zijn dat dat zal uitkomen op zo’n slordige 1650 biljoen dollar in 2025. Wereldwijd zal de cosmeticabranche in 2020 goed zijn voor zo’n 675 biljoen dollar. In Europa zijn Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië koplopers als het gaat om het aanschaffen van natuurlijke cosmeticaproducten. Waarbij de consument steeds meer op zoek gaat naar een “groen” cosmeticaproduct die niet schadelijk is voor het milieu en beter/zachter voor zijn gezicht. Er is een duidelijke trend gaande waarbij de consument zich steeds meer bewust is van de potentiele bijeffecten van de vele toegevoegde kunstmatige ingrediënten in skin care producten zoals parabenen, petrochemische stoffen en toxines. Want doordat de consument beter geïnformeerd is beslist hij veel bewuster welke stoffen hij wel en niet op zijn huid toelaat. “De vraag naar natuurlijke cosmetica neemt gigantisch toe. Vroeger was het nog een nichemarkt maar dat is het allang niet meer. De vraag naar natuurlijke cosmeticaproducten is enorm en die groeit nog steeds”, aldus Jeroen Proos.

 

 

  • ORGANISCH + NATUURLIJK

 

Hoewel er inmiddels al vele cosmeticaproducten te verkrijgen zijn die zich “natuurlijk” noemen, heeft HUMAN+KIND een belangrijke troef in handen. “Het feit dat we 100% natuurlijk zijn onderscheid ons van andere cosmetica merken. We verwerken geen dierlijke ingrediënten of melk in onze producten. Vanuit de hele wereld worden onze ingrediënten op een eco-vriendelijke manier verbouwd op organische boerderijen in o.a. Frankrijk, Australië en Zuid-Amerika. Waarbij we ook de bevoorradingsketen kunnen traceren. Het merendeel van onze producten worden in Ierland geproduceerd maar ook deels in Italië. Daarnaast vind ik dat wij ons van andere natuurlijke cosmetica merken onderscheiden omdat zij er vaak saai uitzien, terwijl onze producten juist heel vrolijk ogen. Ons design is zeer creatief waarbij de afbeeldingen in de cirkel staat voor onze 4 meest gebruikte ingrediënten in onze producten. In het schap springen onze producten er dan ook echt uit.”

 foto artikel human and kind

 

De HUMAN+KIND producten zijn in Nederland zowel online als in een select aantal winkels verkrijgbaar. Waarbij uitbreiding van het aantal verkooppunten in Nederland hoog in het vaandel ligt. “We willen absoluut meer merkbekendheid krijgen in Nederland. Daar zijn we momenteel heel hard mee bezig. We hopen dan ook binnen 12 tot 18 maanden bij een bekende Nederlandse retailer te kunnen staan. Qua publiciteit geloof ik overigens niet meer zo in de traditionele media zoals radio en televisie. Mijn voorkeur gaat nu veel meer uit naar de sociale media. Qua bereik vind ik alles digitaal nu veel effectiever.” Hoewel de HUMAN+KIND producten ook zeer geschikt zijn voor de mannenhuid hoopt Jeroen toch binnen 1 jaar een mannenlijn te kunnen lanceren. “Mijn handen jeuken echt voor een mannenlijn. Want er is ook echt veel vraag naar specifieke mannenproducten. Met name in Italië waar we goed groeien als merk. We zijn momenteel nog steeds bezig met het perfectioneren van onze huidige lijn maar de mannen producten komen er zeker binnen 1 jaar”.

 

 

  • NOG EVEN DE VOORDELEN OP EEN RIJ VAN DE HUMAN+KIND PRODUCTEN:

 

DE PRODUCTEN ZIJN NIET OP DIEREN GETEST.
DE TOEGEVOEGDE NATUURLIJKE INGREDIËNTEN ZIJN NIET SCHADELIJK VOOR HET MILIEU.
DE PRODUCTEN BEVATTEN GEEN CHEMICALIËN, KLEURSTOFFEN, PARABENEN, PARFUM EN ADDITIEVEN.
DE PRODUCTEN ZIJN UITVOERIG DERMATOLOGISCH GETEST OP HET VOORKOMEN VAN ALLERGISCHE REACTIES.
DE PRODUCTEN ZIJN ONTWIKKELD DOOR DE BESTE EUROPESE WETENSCHAPPERS.

 

 

  • HUMAN+KIND WASH-OFF FACIAL CLEANSER


Dit product bevat o.a. de emulgator suikerester die vervaardigd wordt uit plant oliën en suiker, rozenbottelzaadolie (rijk aan vitamine A en C), Aloë Vera gel en cacaoboter (hydrateert de huid). Bij het openen van de verpakking zie ik dat de tube verpakt is met een klein wit reinigingsdoekje. Hoe attent! Deze facial cleanser heeft een lekkere dikke witte structuur die niet overvloedig schuimt. Ruikt licht fruitig. En na afloop is je gezicht echt goed schoon en fris zonder dat de huid droog of trekkerig voelt. Zeker 1 van de betere facial cleansers die ik heb gebruikt! Als ik de ingrediënten lijst check dan kom ik wel het conserveringsmiddel Sodium Benzoate (Natriumbenzoaat) tegen. Maar aangezien deze bijna als laatste op de lijst staat betekent dat het in een lage concentratie is verwerkt. En ik lees dat deze synthetische conserveringsmiddel toegelaten is in de gecertificeerde natuurcosmetica; zij het wel in een hele lage dosering.

 

  • HUMAN+KIND FACE SCRUB


Face scrubs komen er in alle soorten en maten waarbij de korreldikte nogal kan variëren. Aangezien de mannenhuid wat dikker is dan die bij vrouwen prefereer ik zelf een wat grovere korrel. Ik wil wel echt een korrel voelen die de dode huidcellen weg scrubt waarbij je na afloop een gloeiende en super gereinigde gezicht aan overhoudt. Helaas vind ik de korrel bij deze HUMAN+KIND Face Scrub té licht en bovendien zijn er niet veel korrels aanwezig. Ik heb dan ook niet het gevoel dat deze scrub actief zijn werk doet. Daarbij schuimt dit product ook nog eens overvloedig wat toch niet echt de bedoeling van een face scrub moet zijn. Wel voelt deze schuimende scrub enorm zacht aan door de toegevoegde cacaoboter, maar het schiet té kort qua scrubeffect waarvoor dit product bedoeld is. Met minder schuim en veel meer scrubkorrels zou deze face scrub écht veel beter en effectiever zijn.

 human and kind

  • HUMAN+KIND DAY+NIGHT CREAM


Dit product bevat veel natuurlijke ingrediënten zoals: avocado olie, extract van de vogelmuurplant (rijk aan vitamine C, calcium en magnesium), rozenbottel (hoog gehalte aan vitamine C) en Aloë Vera. Deze witte crème heeft een perfecte structuur; niet te dik en niet te vloeibaar maar precies goed. Voelt lekker zacht en mild aan en is nauwelijks geparfumeerd. Doordat de crème snel intrekt is hij inderdaad geschikt voor overdag en in de avond. Ook prima te gebruiken om de huid na het scheren te verzorgen. Wel blijft je gezicht wat glimmen nadat de crème is ingetrokken maar dat voelt niet vettig aan. Komt in een handige tube waardoor de ingrediënten beter geconserveerd blijven. Op de ingrediëntenlijst van dit product staat het conserveringsmiddel Natriumbenzoaat wel wat hoger, wat betekent dat het in een hogere concentratie in dit product is verwerkt. Wel jammer dat Benzyl Alcohol ook vrij hoog in de ingrediëntenlijst staat. Deze vrij harde vorm van alcohol zorgt ervoor dat stoffen in het product makkelijker kunnen worden opgenomen maar kan ook een conserveringsmiddel zijn.

 

Bij navraag over het ingrediënt Benzyl Alcohol mailt Jeroen mij dat deze op een natuurlijke manier wordt geproduceerd. Het wordt vaak gevonden in fruit en in een verscheidenheid van etherische oliën waaronder die van de jasmijn, hyacint en ylang-ylang. Sodium Benozate is een zout van Benzoic Acid die op een natuurlijke manier wordt verkregen uit o.a. cranberries, pruimen en appels. Vaak in cosmetica gebruikt als conserveringsmiddel waarbij het voorkomt dat bacteriën en schimmels zich in producten ontwikkelen en zo de compositie aantast.

 

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: