CLINIQUE FOR MEN

 

fotocliniqueformen1 van de eerste merken die een complete verzorgingslijn voor mannen op de markt uitbracht is het Amerikaanse cosmeticamerk CLINIQUE. Gelanceerd in 1976 onder de naam: CLINIQUE SKIN SUPPLIES FOR MEN en nu verkort naar: CLINIQUE FOR MEN. Want Clinique was 1 van de weinige prestige cosmeticamerken die al snel inzag dat de mannenhuid een andere behoefte heeft qua verzorging. Waarbij ze de eerst waren die cosmeticaproducten aanbieden die dermatologisch getest zijn, geen allergische reactie veroorzaken en 100% parfum vrij. Destijds een unicum. De range van mannenproducten is enorm uitgebreid en loopt van face wash naar scrubs tot aan bronzers voor de mannenhuid. Met sinds 2104 een vernieuwde mannelijke verpakking in donkergrijs en zilvertinten. Naadloos aansluitend op de behoeften van de moderne man.

 

CLINIQUE hanteert al jarenlang een duidelijke 3 stappen filosofie voor huidverzorging: 1) reinigen 2) exfoliëren 3) hydrateren. Een routine die ook voor de mannenhuid geldt. De Clinique for Men producten hebben een klinische, no-nonsens uitstraling. Clinique adverteert standaard dat hun producten op allergie zijn getest en 100% parfumvrij zijn. Maar wat betekent dat nu precies? Ten eerste dat ze geen stoffen gebruiken waarvan bekend is dat ze de huid kunnen irriteren. Daarnaast testen ze ieder eindproduct 12 keer op 600 personen en als er maar 1 allergische reactie is onder de 7200 testpersonen, dan beginnen ze weer helemaal opnieuw met de formule van het product. Alle Clinique producten worden in elke fase van de ontwikkeling beoordeeld om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de hoogste normen voor veiligheid en doeltreffendheid. Vandaag de dag zijn daarom alle Clinique producten vrij van parabenen (chemische stoffen die conserverende eigenschappen hebben), ftalaten (kleur- en geurloze stoffen) en parfums.

 

Dit jaar nog heeft het Engelse mannenblad GQ samen met Clinique for Men een onderzoek gehouden naar hoe de Engelse man zich verzorgt. Slechts 14% van de Britse mannen spendeert meer dan15 minuten aan hun uiterlijke verzorging, maar onder de lezers van GQ is dat hoger namelijk 38%. Zo’n 82% van de Britse mannen gebruikt skincare producten. Meer dan 1/3 van die mannen geeft toe dat ze in de afgelopen 6 maanden een nieuw product aan hun verzorgingsroutine hebben toegevoegd. Denk hierbij aan het gebruiken van een oogcrème of exfoliator. Gemiddeld genomen spenderen de GQ-lezers maandelijks zo’n 38 Engelse pond aan huidproducten, tegenover een schamel 14 Engelse pond bij de gemiddelde Britse man. In de top 5 van verzorgingsproblemen bij de Britse man staat het hebben van een vermoeide huid.

 

  • CLINIQUE FOR MEN FACE WASH


Uiteraard mag een goede face wash niet ontbreken in de mannenlijn van Clinique want een goede dagelijkse reiniging van de mannenhuid is cruciaal. Dit is de allereerste stap in huidverzorging. ’s Avonds verwijder je er de dode huidcellen mee, de natuurlijke talgafscheiding en opgehoopte vuil uit de lucht, zodat je gezicht beter in staat is om de voedingstoffen uit de nachtcrème te kunnen opnemen. In de ochtend reinig je de huid om deze te ontdoen van afvalstoffen die ’s nachts naar de huidoppervlakte worden gebracht. Deze Clinique for Men Face Wash is transparant en mild schuimend. Na afloop geen trekkerige huid maar 1 die fris en schoon aanvoelt. Zoals het hoort! (Stap 1 reinigen)

 

  • CLINIQUE FOR MEN SUPER ENERGIZER

definitief cfm
Als tegenhanger van de traditionele face wash komt Clinique met een nieuwe stimulerende poederreiniger om het gezicht te reinigen. Maar deze poeder heeft een dubbele functie: het kan gebruikt worden als een dagelijkse cleanser maar ook als een zachte exfoliator/scrub om vuil en onzuiverheden te doen verdwijnen. De water geactiveerde formule zuivert de huid en de natuurlijke exfoliërende stoffen maken poriën vrij, verwijdert overtollige olie & gifstoffen en maakt de huid zachtjes glad. Daarnaast wordt hiermee de natuurlijke cel vernieuwing ondersteunt.

 

Het is even wennen in gebruik maar als gezichtsreiniger is deze poeder geweldig. Want met wat witte poeder op je hand en met voldoende water reinigt deze Super Energizer je gezicht optimaal en is super mild en zacht. Beduidend minder hard dan een face wash soms kan zijn. Ideaal voor mannen die niet tegen zeep sulfaten kunnen. Om deze poederreiniger als scrub te gebruiken ben ik wat minder enthousiast, omdat het vinden van de juiste waterdosering hiervoor mij niet lukt. Doe ik te veel water dan wordt het een gezichtsreiniger en met te weinig water blijft het een witte poeder. Ik zou zeggen gebruik deze Super Energizer puur en alleen als een geweldige gezichtsreiniger. Dit product is geschikt voor alle huidtypes. (Stap 1 reinigen & stap 2 exfoliëren)

 

  • CLINIQUE FOR MEN FACE SCRUB


Ik kan het niet genoeg benadrukken hoe belangrijk en lekker een face scrub is voor je gezicht. En hoe weinig mannen dit helaas! doen. Met een face scrub haal je niet alleen de dode huidcellen weg (die een barrière op je gezicht vormen) maar daarnaast ook het overtollige talg. Deze face scrub is toch 1 van de beste die er op de markt te verkrijgen is omdat het precies doet wat het moet doen: je gezicht goed scrubben. Aanbrengen op een gereinigd gezicht (vermijd de oogomtrek) die nog licht nat is. Masseer de scrubpasta licht in gedurende 1 minuut totdat de scrub geheel wit wordt. De ronde scrubkorreltjes beschadigen de huid niet. Daarna de huid grondig reinigen met water. Na afloop heb je een superfrisse, licht gloeiend gezicht die als het ware “gezand straalt” aanvoelt. En na een dag zie je gewoon hoe fris en gezond je gezicht er weer uitziet. Iedere man zou dit minimaal 1 keer per week moeten doen en proberen. (Stap 2 exfoliëren)

 definitief clinique

  • CLINIQUE FOR MEN MAXIMUM HYDRATOR ACTIVATED WATER-GEL CONCENTRATE


Onder de slogan “Je huid heeft meer dorst dan je denkt” lanceert Clinique dit product die als een glas water voor de huid is om de dorst te lessen. Het trekt vocht aan en bindt het aan de huid voor een optimaal vochtpeil en een sterkere vocht barrière. Dat wordt verkregen door Liquid Sphere Technology: ingekapselde bolletjes Vitamine E & C (duidelijk zichtbaar in de transparante flacon) die openbreken zodra ze op de huid worden aangebracht. Ze geven krachtige antioxidanten (stoffen die huidveroudering tegen gaan) af die beschermen tegen oxidatieve schade en vrije radicalen. Daarnaast bevat deze gel het vocht vangende magneetpolymeren die vocht aantrekt en insluit om zo het vochtvasthoudende vermogen van de huid te verbeteren.

 

Dit product is ideaal voor de man die geen zichtbare crème wil gebruiken. Want deze aqua blauwe gel heeft alle eigenschappen van een serum: het oogt als “gestold water” en is compleet geurloos. Via de handige pompflacon doseer je een kleine hoeveelheid en al smerend trekt deze gel onmiddellijk de huid in. Laat geen enkele spoor na; alsof je onzichtbaar de gel aanbrengt. Super economisch in gebruik. DIT IS EEN ABSOLUUT TOP PRODUCT! Dit product kan zowel overdag als ’s avonds worden gebruikt en na het scheren om de geïrriteerde huid te kalmeren. (Stap 3 hydrateren)

 

  • CLINIQUE FOR MEN MAXIMUM HYDRATOR


Voor mannen met een droge huid is deze crème een absolute must-have. Zelf gebruik ik deze crème na het zwemmen als mijn gezicht droog en trekkerig aanvoelt. Maar dat gevoel verdwijnt onmiddellijk nadat ik deze intens vochtinbrengende crème heb aangebracht. Je voelt en ziet gelijk dat de crème snel wordt opgenomen en geen vetlaag achterlaat. Vrij snel ziet je gezicht er gehydrateerd uit en gezond glanzend. Maar niet glimmend! De ingrediënten die hiervoor zorgen zijn o.a. Shea Butter (plantaardige boter gewonnen uit de noten van de Afrikaanse Shea Boom), jojoba olie, dimethicone (een op olie gebaseerd siliconen die de huid hydrateert) en olijfolie die verzachtend werkt. Ook lekker om deze crème als nachtcrème te gebruiken om zo de huid tijdens het slapen de vochtbalans te laten opbouwen. (Stap 3 hydrateren)

definitief anti fatigue 

  • CLINIQUE FOR MEN SUPER ENERGIZER SPF 40


Aan de uitgebreide verzorgingslijn van Clinique for Men is recentelijk deze lichtgewicht, vochtinbrengende gelmoisturiser toegevoegd. Met allerlei super ingrediënten om de mannenhuid te beschermen, hydrateren en minder vermoeid te laten uitzien. Zoals hyaluronzuur om de huid lang te hydrateren, vitamine C & E om de huid te beschermen tegen vrije radicalen en milieuagressoren, cafeïne om de bloedsomloop te stimuleren en het MultiLayered Defense Technology die moderne agressoren bestrijdt die de huid kunnen vermoeien en veroudering doen versnellen. Denk hierbij aan UVA/ UVB- straling, infraroodstraling en schadelijk blauw licht die afkomstig is van Iphones en laptops/tablets. Deze energizer bevat een essentieel cocktail van werkzame ingrediënten die een sterke vocht barrière op de huid creëert om zo een solide basis te vormen voor een gezonde huid. Waarbij het allerlei schadelijke invloeden van buitenaf weert en zo de belangrijke huid barrière verstevigd.

 

Iedere man zou deze energizer als basis product qua huidverzorging moeten hebben. Want het bevat alle essentiële ingrediënten die de mannenhuid nodig heeft. De witte gelmoisturiser trekt snel en compleet transparant in de huid. Geen vette laag, geen glimmend gezicht maar droogt mat op; alsof je niks hebt aangebracht. Ideaal voor de mannenhuid dus. En voor mannen die ervan houden is deze gel ook nog eens compleet geurloos. Komt in een handige feloranje gekleurde pompflacon waardoor de ingrediënten beter geconserveerd blijven. En is tevens zeer economisch in gebruik. (Stap 3 hydrateren)

 

  • BEHIND THE FACE

 

In de strijd om de millennial als gewilde consument (geboren tussen 1981 en 2000) heeft ook Clinique haar marketingstrategie hierop aangepast. Want stond voorheen alleen sec het product centraal in de advertising, nu maakt ook Clinique gebruik van mannelijke modellen in hun #BehindTheFace campagne. “Mannen zijn nu veel meer bezorgd om hun huid dan zo’n 10 jaar geleden”, aldus Julien Moignard (Vice President van skin care marketing voor Clinique for Men). Er vindt een duidelijke verschuiving daarin plaats. De jongere/digitale generatie heeft voor veel verandering gezorgd. Want wanneer je iedere dag op social media een foto van jezelf post dan kan je wel voorstellen dat huidverzorging daarin een grote rol speelt. Deze groep weet dat ze hun huid goed moeten verzorgen.” Hierop inspelende heeft Clinique haar website gemoderniseerd en video’s geplaatst van 3 invloedrijke mannen die hun persoonlijke levensverhaal en achtergrond vertellen in #BehindTheFace campagne. Maar in plaats van te kiezen voor een standaard mannelijk model of een bekende acteur, heeft Clinique nu gekozen voor 3 mannen die sociale barrières uitdagen en inspirerend zijn. De keuze hiervoor is gevallen op de 50-jarige Zuid-Koreaans/Amerikaans acteur Daniel Dae Kim, de 36-jarige Britse schrijver/fotograaf/onderzoeker Levison Wood en de 34-jarige Schotse entrepreneur/wereldreiziger en social media expert Jeremy Jauncey. Ze zijn door Clinique uitgekozen omdat ze belichamen waar Clinique voor staat namelijk: authenticiteit, succesvol, zelfverzekerd en zorgzaam.

 face clinique men

 

Behalve dat deze mannen hun eigen verhaal vertellen, zijn er ook korte “on the set video’s” waarin de mannen ieder een specifiek product aanprijzen. Voor Kim is dat de Oil Control Mattifying Moisturizer, voor Levison de 2-in-1 Skin Hydrator Beard Conditioner en voor Jeremy de Maximum Hydrator Activated Water Gel Concentrate. Zelf geeft Kim toe dat hij al ruim 20 jaar de Clinique soap en Clarifying Lotion gebruikt. “Ik ben nogal een basic type man wanneer het op verzorgingsproducten aankomt. En ik weet inmiddels wat wel en niet werkt voor mijn gezicht en tot nu toe heeft dat goed uitgepakt”, aldus Kim. Levison Wood voelt zich uitverkoren dat hij met Clinique mag samenwerken. Want deze #BehindTheFace campagne is een platform met een persoonlijk verhaal met als doel om te laten zien dat je geen traditionele start in het leven hoeft te hebben om uiteindelijk succesvol te worden. De onderliggende boodschap van deze campagne is dat iedere man de potentie heeft om een goede huid te verkrijgen. En dat de Clinique producten kunnen helpen om elke consument het zelfvertrouwen te vinden om zichzelf te omarmen voor wie hij is en wie er daadwerkelijk “behind the face” schuilt Deze campagne is omvat meer dan louter een gezicht die een product aanprijst. Het moet andere mannen inspireren om te worden wie ze daadwerkelijk willen zijn. “Ik vind het een coole samenwerking om met de nieuwe producten van Clinique te mogen werken. Het voelt zeer natuurlijk aan. Want er is niks mis mee met mannen die hun huid goed willen verzorgen. Dat wil ik graag aan andere mannen laten zien middels deze campagne”, aldus Wood.

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: