CLARINS MEN


 

Uit liefde voor planten is in 1954 het Franse merk Clarins ontstaan. Oprichter Jacques Courtin opende destijds in Parijs zijn eerste schoonheidsinstituut met een unieke filosofie: de beste huidverzorgingsproducten op basis van plantenextracten die zich onderscheiden in innovatie en effectiviteit. En ook vandaag de dag wil Clarins met haar kennis van de plantenwereld ongeëvenaarde, sterk verfrissende, kalmerende, zuiverende en verstevigende werkzame bestanddelen verwerken in verzorgings-producten voor mannen. Met die filosofie ontstond in 2002 de ClarinsMen-lijn; onzichtbare verzorging met een zichtbaar effect. Een range van producten die zuiverende plantenextracten bevatten zoals o.a. bizongras en Chinese galanga. In schoonheidsverzorging heeft bizongras opwekkende eigenschappen en is daarom uitermate geschikt voor de behoeften van de mannenhuid. Chinese galanga is een gemberstruik die zijn oorsprong vindt in Zuidoost Azië en daar bekendheid geniet vanwege haar energieke eigenschappen. Haar vitaliteit eigenschappen zijn voor het eerst door Clarins wetenschappers in de cosmetische industrie toegepast. 

 

De uitgebreide ClarinsMEN-lijn omvat o.a. hydraterende crèmes, lichaamsproducten, scheerproducten en anti-age crèmes. Het merendeel van de crèmes komen in pompflacons waar veel mannen de voorkeur aangeven. De bijgesloten gebruiksaanwijzingen maken met iconen duidelijk hoe het product te gebruiken, waarom en wanneer. En (heel slim!) worden er monsters in de verpakking bijgesloten om zo kennis te maken met andere ClarinsMEN producten. Het best verkochte product is de Gel & Baume Hydratant die onlangs opnieuw is gelanceerd met een nieuw model en verpakking. In de selectieve distributie staan de ClarinsMEN producten momenteel op de tweede plaats. Als ambassadeur voor de ClarinsMEN producten is gekozen voor de 26 jarige Franse wereldkampioen zwemmer Camille Lacourt. “ Ik voel me zeer verbonden met Clarins omdat het een authentiek merk is dat nauw verbonden is met de natuur. De eenvoud en excellentie zijn eigenschappen die ik met Clarins deel”, aldus Camille Lacourt.

 

 

SOCIALE MEDIA

 

Het aanbieden van het juiste advies bij de diverse verkooppunten blijft een belangrijk promotiemiddel om zo de Nederlandse man te bereiken. Hierbij wordt getracht om de juiste producten bij het type huid van de mannelijke cliënt te vinden. Maar ook op internet is veel informatie terug te vinden op de Facebook pagina: Clarins – Nederland. Daarnaast vindt David Talboom ( marketing medewerker Clarins Nederland) het ook belangrijk om de sociale media als communicatiemiddel in te zetten. “ Op Facebook hebben we een onlangs een ClarinsMEN actie voor mannen gelanceerd. Daarnaast zijn we op internet aanwezig met clarinsmen.com met allerlei informatie over ons assortiment en duidelijke gebruiksadviezen.” Naast het inzetten van de sociale media is sampelen een belangrijk promotiemiddel en strategie voor ClarinsMEN. “ We zoeken leuke en “mannelijke” evenementen op zoals sportevenementen, autoshows etc. om daar in contact te komen met onze doelgroep en aan hen uit te leggen wat onze producten nou precies doen. Met als voornaamste insteek om het taboe rondom verzorgingsproducten weg te halen en een vertrouwde sfeer te creëren.” Zodat uiteindelijk ook de Nederlandse man zich kan gaan identificeren met de slogan van Clarins: “ Long live men’s skin.” 

 

Lees ook: www.beautyformen.nl/index.php/producten/clarinsmen