VAN GILS BOW TIE

 

BOWTIEVANGILSPersoonlijk ben ik een grote fan van de parfums van Van Gils. Het zijn no-nonsense parfums die van goede kwaliteit zijn, uiterst betaalbaar en van Nederlandse bodem. Want alle Van Gils parfums worden ontwikkeld en geproduceerd in Nederland. Maar zijn tevens ook in het buitenland verkrijgbaar. Binnen de bestaande Van Gils parfumrange is er voor iedere man wel een parfum te vinden die bij hem past. Aan die rijke portfolio van parfums wordt daar nu Bow Tie aan toegevoegd. De vlinderstrik als uitgangspunt voor een nieuw Van Gils parfum.

 

Ieder parfum die wordt uitgebracht heeft wel een bepaalde filosofie. Om daar meer over te weten benader ik Jessy van Gils; Brand Manager Van Gils Parfums. “Van Gils is in de basis ‘all about being a real man’. Het uitgangspunt is dan om te kijken wat vandaag de dag een echte man definieert. Het ambitieniveau van een zeer grote/brede groep mannen is om veelzijdig te zijn in hun persoonlijkheid en vaardigheden: ‘diversity is the new sexy’. Zij zoeken hierbij in toenemende mate naar merken en producten die hen hierin faciliteren. Van Gils geeft de man van vandaag de mogelijkheden om zijn persoonlijke veelzijdigheid uit te dragen en te accentueren. Dit door middel van een portfolio van geuren die elk op zich passen bij een element uit zijn persoonlijkheid. Verschillende geuren die ieder op zich een afzonderlijk verhaal vertellen. Van Gils is een merk die stijlvol is maar toegankelijk. Uitgesproken maar altijd echt en trouw aan de sterke identiteit van het merk. Van Gils Bow Tie accentueert op een eigentijdse wijze de traditionele ‘gentleman’s style’. Hiermee speelt Van Gils enerzijds in op de huidige fashion trends en anderzijds op de behoefte van de man om ook zijn ‘sophisticated’ kant te laten zien. Met deze aanvulling op het huidige Van Gils portfolio biedt Van Gils de man van vandaag nog meer mogelijkheden om zijn veelzijdigheid te accentueren.”

 

 

Bow Tie opent met een frisse top van Siciliaanse bergamot en cipres. Dat valt te lezen in het persbericht maar ik ruik echter onmiddellijk de natuurlijke houtlucht van de cipressen. Een golf van hout overspoelt je reukorgaan alsof je letterlijk in een bos loopt. Uiterst mannelijk. Dat aardse ruiksensatie wordt daarna mooi kruidig gecomplementeerd door de toegevoegde nootmuskaat, kardemom en kaneel. Hout en kruiden zijn een combinatie die hierin uitermate goed samensmelten. De basisnoten van musk en patchoeli zorgen ervoor dat Bow Tie niet té scherp wordt maar zacht afrondt. Bow Tie is dan ook absoluut een mild, kruidig/houtachtig parfum die zeer geslaagd is. De zware ronde flacon is staalgrijs van kleur en wordt verpakt in een vouwdoos die deels grijs en oranje is. De 2 zilveren driehoeken op de flacon symboliseren het vlinderdasje waar het parfum naar is vernoemd. Het complete Bow Tie assortiment bestaat uit een eau de toiltette, after shave, deodorant spray, deodorant stick en shower gel.

flacon1bowtie 

  • DE MILLENNIAL MAN

 

In het persbericht staat dat Van Gils Bow Tie is ontwikkeld voor de jonge, succesvolle en stijlvolle man die tradities op een stylish manier durft te tonen. “De kerndoelgroep valt binnen de leeftijdscategorie van 30 tot 50 jaar”, aldus Jessy van Gils. Daar vallen dus duidelijk ook de millennials tussen. Momenteel zijn millennials dé doelgroep waar ieder (cosmetica) merk zich wel op richt. Onder deze doelgroep vallen degenen die geboren zijn tussen 1980 en 2000. Ze zijn met zo’n 3 miljoen in Nederland alleen. Millennials zijn erg gevoelig voor bedrijven/merken/organisaties met een uniek en eerlijk verhaal. Maar ze ook moeilijk te bereiken omdat ze niet meer te vinden zijn op de van oudsher meest populaire marketingkanalen en voor bedrijven is het lastig om hun aandacht vast te houden. Ze lezen amper de fysieke krant, kijken steeds minder de televisie en luisteren nog amper naar de radio. Millennials kijken het liefst naar korte, duidelijke filmpjes via social media. Van Gils speelt hier slim op in door o.a. via Instagram & Facebook campagne te voeren voor Bow Tie. Maar goed, voor iedere man (millennial of niet) die op zoek is naar een betaalbare hout/kruidig parfum is Bow Tie een prima keuze!

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: