OBSESSED CALVIN KLEIN

 

Als er 1 ontwerper is die de jaren’90 domineerde met zijn iconische parfums dan is het wel Calvin Klein. Met namen als Eternity, Obsession, Escape en CKOne zijn deze parfums ware klassiekers geworden die nog steeds verkrijgbaar zijn. Met een gelikte erotische marketing waarin supermodellen als Christy Turlington, Kate Moss en Mark van der Loo de hoofdrol op zich eisten. “Je kunt wel zeggen dat we geobsedeerd waren door OBSESSION. Met name de campagne voor Obsession met Kate Moss. Die beelden zaten jarenlang in onze hoofden en werd een maatstaf voor sensualiteit toen we bij Calvin Klein begonnen”, aldus Raf Simons die de huidige Chief Creative Officer is van Calvin Klein.

 

Het parfum Obsession bereikte in 1993 pas zijn echte status als icoon toen Kate Moss het gezicht werd van deze geur. Ze was toen 18 jaar toen haar toenmalige vriend Mario Sorrenti foto’s van haar maakte voor de campagne. Calvin Klein zelf stuurde het stel naar de Maagdeneilanden waar de foto’s werden genomen. De baanbrekende en provocatieve beelden reflecteerden een waar gebeurd liefdesverhaal. “Ik was zo gepassioneerd door fotografie en Kate en we waren verliefd. Daarna ben ik nooit meer zo geobsedeerd en zo verliefd op het fotograferen van een persoon geweest”, aldus Mario Sorrenti.

 

Nu de legendarische campagne van Obsession zijn 25-jarig jubileum bereikt, verschijnt de eerste geur ontwikkeld en gepromoot onder de directie van Raf Simons: OBSESSED. “We dachten aan een geur die deze gedachte van herinnering en verlangen vandaag de dag kan uitstralen. Van man en vrouw. Van de herinnering aan iemand anders op je huid”, aldus Simons. Obsessed kan worden gezien als een viering van de geuren van Calvin Klein uit het verleden, het heden en de toekomst. Waarbij voor de Obsessed campagne gebruik wordt gemaakt van niet eerder vertoond zwart-wit beeldmateriaal van Kate Moss uit de Obsession tijd.

  • OBSESSED FOR MEN

“Obsessed gaat over de herinnering. Hoe het sensuele en het visuele in het heden worden vervlochten. Een combinatie van olfactorische herinnering en hedendaags verlangen. Die wordt bereikt op een verfijnde en eigentijdse manier”, aldus het persbericht. Destijds waren de Obsession parfums vrij zwaar en Oosters zwoel, maar aan de spierwitte Obsessed verpakkingen is duidelijk te zien dat deze nieuwe parfums veel lichter zullen zijn. En dat ruik je gelijk want Obsessed is geen overdadige parfum explosie. Maar eerder subtiel, easy-going en vederlicht. Maar wellicht iets té licht waardoor ik met moeite kan beschrijven wat ik nu precies ruik qua toegevoegde ingrdiënten. 

 

Met de huidige gender neutraalheid kan Obsessed For Men ook zeker onderling tussen beide seksen worden uitgewisseld. Wil je optimaal van Obsessed genieten dan zal je dit parfum herhaaldelijk moeten sprayen aangezien het vervliegingsgehalte (helaas) vrij hoog ligt. Omdat mijn voorkeur meer ligt bij de wat zwaardere parfums verlang ik toch meer naar het o zo lekker ruikende origineel Obsession For Men.

  • OBSESSED FOR WOMEN

Ook dit parfum is zacht, licht en zweverig subtiel. Het heeft de teerheid van een vlinder; dat is de beste manier om dit parfum te omschrijven. Ook dit parfum heeft geen enkele link met het zware oriëntaalse Obsession. De schitterende transparante ovaal/ronde flacon en waterige parfum geven al duidelijk aan dat alles licht aan dit parfum is. Ondanks het toegevoegde viooltjesblad en witte lavendel is dit absoluut geen bloemig parfum, maar heeft het een bepaalde transparante zachtheid. Wat na verloop van tijd overduidelijk blijft hangen is een licht romige en uiterst sensuele musk sensatie. Die in tegenstelling tot de mannelijke variant wel lang ruikbaar blijft. En daardoor mijn voorkeur geniet.

 

Ook dit parfum zie ik zeker als een geschikte optie voor mannen. Want door haar zachtheid en niet overdreven vrouwelijk karakter is deze Obsessed versie een mooie aanvulling op het standaard parfum aanbod voor mannen.

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: