WOOD DSQUARED2

 

foto dsquared artikelAchter het modelabel Dsquared2 schuilt de identieke tweelingbroers Dan en Dean Catenacci. Opgegroeid in Canada met hun Engelse moeder en Italiaanse vader. Voor hun carriere verhuisden de Canadese tweeling in 1991 naar Italië waar ze in Milaan voor o.a. Gianni Versace en Diesel werkten. Om uiteindelijk (met financieringshulp van Diesel) in 1994 hun eerste mannencollectie onder eigen naam uit te brengen. In 2003 volgde de dameslijn. Inmiddels zijn ze een wereldspeler in de modewereld geworden met een jaarlijkse omzet van zo’n 210 miljoen euro. Veel van hun kleding is te herkennen aan het esdoornblad die ze prominent als logo gebruiken en tevens op de nationale vlag van Canada staat. Hun eerste mannenparfum HE WOOD kwam uit in 2007; een herinnering aan hun thuisland Canada. Op hun unieke wijze brachten ze hiermee de geur van hout uit Canada naar voren. Want hun inspiratie hiervoor haalden ze uit de ruige natuur van Canada en Noord-Amerika.

 

 

Om alle verwarring te voorkomen, hun huidige parfum WOOD heeft niks te maken met het originele HE WOOD uit 2007. Want dit nieuwe parfum is ontwikkeld in samenwerking met Dsquard2’s nieuwe Italiaanse beautypartner EuroItalia die ook parfums ontwikkeld voor onder andere: Moschino, Missoni en Versace. “Het nieuwe parfum WOOD is een duaal project die volledig nieuw is in vergelijking met de vorige parfum edities. We willen producten creëren en aanbieden die de ontwikkeling van de merkbeleving Dsquared2 stimuleert op een globaal niveau. Dsquared2 heeft een enorme potentie maar had wel wat vernieuwing nodig. We streven ernaar om de Dsquared2 geur business met 10% te laten stijgen in de aankomende 3 jaar. We gaan dit nieuwe parfum wereldwijd uitbrengen, beginnend in Europa en daarna in Canada en de Verenigde Staten waar het merk Dsquared2 het sterkst is”, aldus Claudio Tenan; EuroItalia export director.

 

 

Om dat te realiseren moesten eerst de kenmerkende houtgeuren van Dsquared2 weer opnieuw worden geformuleerd. Daarvoor werden de expert parfumeurs van het parfumbedrijf Firmenich ingehuurd tezamen met de parfumeurs Alberto Morillas, Daphe Bugey en Marie Salamagne. Als resultaat hiervan is WOOD gecreëerd die omschreven wordt als “sterk en robuust met een complexe en onnavolgbare structuur”. Volgens de identieke tweeling Dean en Dan is parfum een zintuigelijke ervaring. “Het zegt alles over jou en je persoonlijkheid. We willen graag ons nieuwe parfum WOOD zien als een speciale accessoire die persoonlijk is en die de Dsquared2 stijl en karakter definieert. Waarbij we het belangrijk vinden dat jouw parfum nooit eerder de kamer moet binnenkomen dan jezelf. Een parfum moet zeker niet overweldigend zijn.”

 flacon wood

 

Ondanks de zwaarte van het woord “WOOD” is deze geur uitermate licht, sprankelend en zeer citrusachtig; anders dan het woord wood (hout) zou doen vermoeden. Je ruikt gelijk overduidelijk de bergamot uit Calabria en de citroenen uit Sicilië. Geen enkele houtnoot in Wood te bekennen. Als de citrusnoten wat zijn vervlogen dan komen de bloemige vioolblaadjes wat meer naar boven. Maar desondanks blijft WOOD uiteindelijk als een flinterdun laagje hout hangen; als een tak die nog niet geheel volgroeid is. Persoonlijk mis ik de spanning en diepgang die het geweldige parfum Potion for Men van Dsquared2 wél in zich had. Maar wil je als man een frisse & lichte citrusgeur dan is Wood het ideale parfum voor jou. Wood komt overigens verpakt in een mooie met zwart velours beklede verpakking met gouden letters. De flacon is van zwaar glas en heeft een magnetische houten dop met ook daarop het bekende Dsquared2 esdoornblad.

 

 

Qua marketing richt WOOD zich met name op jongere consumenten en de millennials. “Dsquared2 mannen en vrouwen hebben de neiging om erg jong te zijn, maar dit parfum sluit zeker niet de oudere consument uit zoals degene die tussen de 40 en 50 jaar oud zijn”, aldus Claudio Tenan. Als gezicht voor WOOD is gekozen voor het 21-jarige Oostenrijkse model Julian Schneyder. Eerder was hij o.a. model voor Calvin Klein Underwear. Overigens is hout de meest voor de hand liggende vertaling van het woord wood, maar er is ook een andere vertaling voor die minder bekend is. Wood is in Amerika slang voor een ochtend erectie, en gezien de seksuele voorkeur van Dan & Dean is deze naam niet geheel onbewust gekozen…

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: