BVLGARI MAN

 

De tijd dat juwelenmerken zich enkel en alleen op hun fonkelende sieradencollecties toelegden is al decennia geleden. Ze storten zich anno 2012 ook op o.a. hotels, accessoires en….lucratieve parfums. 1 van de eerste merken die dat halverwege de jaren’70 met veel succes deed was Van Cleef & Arpels met hun damesgeur First. Daarna volgden o.a. Cartier, Boucheron, Chopard en ook Bvlgari heeft al jarenlang haar eigen parfumlijn voor beide seksen op de markt. In 2010 bracht Bvlgari de succesvolle geur BVLGARI MAN op de markt die, geheel toepasselijk, uiterst stijlvol werd gepresenteerd in het Bvlgari Hotel in Milaan. En om het succes ervan te vieren wordt nu de BVLGARI MAN- the silver limited edition uitgebracht. Deze nieuwe editie incarneert niet alleen de conceptuele kracht en de extreme sensualiteit van het BVLGARI MAN-universum, ze ademt ook de zuiverheid en de helderheid van de geurcreatie.

 

Parfumeur van deze geur is de Spaanse Alberto Morillas. Geboren in 1950 in Sevilla. Deze neusgoeroe heeft al verscheidene kaskrakers op zijn naam staan zoals bijvoorbeeld: 212 Sexy Men van Carolina Herrera, CK One en Acqua di Gio. Voor de creatie van Bvlgari man was Morillas geïnspireerd door de glamoureuze sfeer uit de romans van de Amerikaanse schrijver uit de 20e eeuw F. Scott Fitzgerald. “Bvlgari Man is een moderne en sexy, houtachtige en exclusief parfum voor mannen.’, aldus Morillas. “ De inspiratie is om een nieuwe spirit van de Mediterrane man en vrouw te creëren, want dit is een sexy parfum die zowel door mannen als vrouwen gedragen kan worden. De man is duidelijk meer Mediterraan maar ik vind hem erg internationaal, erg modern, erg creatief en ook wel erg klassiek.” Hoewel de parfumeur dus aangeeft dat deze geur door beide seksen kan worden gedragen wordt ze niet door Bvlgari als uniseks op de markt gebracht. Parfumeurs denken dus beduidend minder in hokjes wat helaas nog wel het geval is bij de marketingafdelingen van luxelabels.

 

Bvlgari Man wordt omschreven als een heldere, sensuele, houtachtige en oriëntaalse geur. En inderdaad komt deze subtiele (niet overheersende) geur in eerste instantie over als helder en transparant. Daarna wordt ze licht bloemig en komen de oriëntaalse noten meer naar boven. Een geslaagde mix van o.a. lotusbloemen, witte honing, amber en musk. Zuiverheid en subtiel zijn toch wel de belangrijkste kenmerken van deze uiterst elegante geur die licht discreet als een warme en luxueuze kasjmier sjaal om je heen hangt. De zilveren zonnestraal lijnen op de schitterende transparante flacon en verpakking verwijzen naar het design van de wijzerplaten op de Bvlgari-horloge’s. Een ontwerp van Atelier Oi. Om de geur te kunnen sprayen moet de zilverkleurige dop 45 graden worden gedraaid. De ring van de dop is een kopie van de kastring van de bekende Bvlgari-Bvlgari horloges, die op de glazen flacon fier uitsteekt op het zwarte blok waar in zilveren reliëf trots de naam BVLGARI staat. Adembenemend mooi!

 

Met deze geur wil Bvlgari een nieuw ideaal van mannelijkheid interpreteren waaraan de Britse acteur Clive Owen het beste aan voldoet. Hij is dan ook gekozen als het wereldwijde gezicht voor deze geur. Na het gezicht te zijn geweest voor Lancôme is dit Owen’s tweede lucratieve cosmeticadeal. “Ik vind het uitermate belangrijk de manier waarop mensen ruiken.”, aldus Owen. “Het blijft bij je hangen nadat je iemand hebt ontmoet. Het is een hele sterke eerste reactie op hoe iemand ruikt want als iemand lekker ruikt dan onthoud je dat. En zijn mening over de Bvlgari Man? “De Bvlgari man is sterk…heel sterk! Zeer charismatisch en erg mannelijk.”, aldus Owen. “ k vind de geur absoluut geweldig! Echt fris, elegant en smaakvol. Het ruikt nogal bloemachtig en erg fris. Het is niet muskusachtig of overheersend. Mijn probleem met vele andere mannengeuren is dat ze vaak te sterk zijn. Iemand in de parfumindustrie is er denk ik van overtuigd dat mannelijkheid gelijk staat aan krachtige geuren. Maar ik vind ze juist overheersend en niet erg prettig. Bvlgari Man is juist lekker licht en niet té vrouwelijk. Ik ben Engelsman en licht is juist heel belangrijk voor me omdat we er in Engeland zoveel van te kort komen.”

 

Volgens Soumaya Bouchtaoui ( Marketing Specialist Benelux Parfums & Cosmetics) is de BVLGARI MAN geur in Nederland een bestseller en is ze al in de top 10 doorgedrongen. Via intensieve media publicaties streven ze echter naar een nog hogere positie. Een upgrade van de bestaande verpakkingen moet hiervoor een eerste aanzet zijn. De vooruitzichten hiervoor zijn in ieder geval gunstig want zelfs in crisistijd steeg de omzet bij BVLGARI de afgelopen 3 jaar jaarlijks met zo'n 30%.

 

  • BVLGARI MAN EXTREME

Met trots introduceert Bvlgari haar nieuwe mannengeur BVLGARI MAN EXTREME; een geur die mediterrane frisheid doet versmelten met moderne houtachtige tonen en een oosterse toets die de kracht en vitaliteit van Rome oproept. Met BVLGARI MAN EXTREME keert Bvlgari terug naar de essentie van haar iconische geur BVLGARI MAN. Deze nieuwe geur wordt omschreven als een verslavende houtig frisse eau de toilette doordrongen van mannelijke aantrekkingskracht. Een aroma van plantaardige en pittige kopnoten van roze grapefruit, Calabrische bergamot en cactuspulp. Het hart van BVLGARI EXTREME wordt gevormd door witte fresia’s, kardemom uit Guatemala en plantaardig amber. Tenslotte verlenen Haïtiaanse vetiver en benzoë (dit is het hars van een aantal boomsoorten) uit Laos de geur Oosterse warmte.

 

BVLGARI MAN EXTREME is wederom gecreëerd door de Spaanse meesterparfumeur Alberto Morillas. “Ik creëerde het nieuwe parfum voor Bvlgari met de bedoeling een nieuwe frisheid op te wekken, maar met een modern sensuele achtergrond. Daarom koos ik voor de beste natuurlijke ingrediënten die een Romeinse sfeer oproepen. In het hart van de geur vind je kardemom die de geur een witte en uitgesproken mannelijke dimensie geeft. Het roept meteen beelden op van een open landschap dat zich eindeloos uitstrekt. Mannelijkheid vergt een enigszins dubbelzinnige kracht. Daarom kozen we voor fresia bloemen omwille van zijn frisheid. De uitdaging voor deze geur bestond eruit een nieuwe frisheid te vinden in de typische Bvlgari-signatuur.”, aldus Morillas. Deze geur is beduidend sterker en aanweziger dan het origineel. Dat merk je gelijk als je de geur sprayt, maar wel op een prettige manier. Kruidig houtachtig, pittig maar ook warm en na verloop van tijd zwakt dit af en wordt de geur frisser. Niet zwaar of overheersend; een uitermate stijlvolle geur. De zware flacon is wederom schitterend uitgevoerd; deels zilver met een zwarte bovenkant met BVLGARI in reliëfprint.

 

Als ambassadeur voor BVLGARI MAN EXTREME heeft Bvlgari gekozen voor de 44 jarige Australische acteur Eric Bana. Bekend van films als Troy en Munich. Dankzij zijn charismatische uitstraling en vertolking van verschillende heldenrollen belichaamt Eric Bana de kernwaarden van deze geur met zijn charme en kracht. “Ik vond het een eer toen ik gevraagd werd want het is voor mij de eerste campagne die ik doe. Meer vooral het creatieve team waarmee ik zou gaan werken gaf voor mij toch echt de doorslag. Ik ben een enorme liefhebber van fotografie dus een kans om te werken met de fotograaf Peter Lindbergh, die de campagnefoto schoot, laat ik niet schieten. Daarnaast mocht ik werken met de Italiaanse regisseur Matteo Garrone om de commercial op te nemen. Ik vond het een eer om aan dit project te mogen meewerken. Ik heb er veel plezier aan beleefd en het inzetten van wilde dieren op de set was ongelofelijk.” Zie hiervoor de commercial die in Rome is opgenomen.

 

Lees ook: Famous Men Models

CONTACT

Wilt u mij iets vertellen, of heeft u een interessant product voor de site? Neem dan contact op met:
Bernardo van Eekhout | 06 - 50 59 81 32 | info@beautyformen.nl
Of vul het onderstaande contactformulier in: